Importanta concursurilor pe retetele sociale

trimite flori in Timisoara

Ai o florarie si vrei sa o faci cunoscuta cat mai multor oameni? Exista o sumedenie de metode prin care poti sa faci lucrul acesta, printre care popularizarea acesteia pe una dintre retelele sociale de tipul Facebook, Instagram, Linkedin, etc. Insa, cum toata lumea, in ziua de astazi, are deja un cont de Facebook, trebuie sa te gandesti un pic in avans si sa gasesti metode alternative de advertare, ca sa poti fi mereu cu un pas inaintea competitorilor.  Stim cu totii ca exista o competitie acerba pe retelele de socializare, indiferent in ce domeniu ai activa si ce public tinta ti-ai dori sa atingi.

     In cazul cuiva care detine o florarie, lucrurile sunt la fel de simple sau de complicate ca in cazul tuturor celorlalti detinatori de afaceri. Astfel cum facem ca afacerea noastra sa prinda popularitate pe retetele sociale, si sa ne aduca din ce in ce mai multi vizitatori, care mai apoi sa se transforme in clienti fideli?

     In primul rand, trebuie sa te folosesti de cel mai vechi si mai eficient truc de pe piata, organizarea de concursuri, prin care sa pui la dispozitia fanilor tai un premiu satisfacator.

Cum organizezi un concurs online pentru ca afacerea ta sa ceasca?

     In primul rand, daca esti detinatorul unei florarii, va trebui sa te gandesti la premiul pe care il pui la bataie in cadrul concursului organizat de tine. Acest premiu poate consta intr-un frumos aranjament floral pentru nunta sau botez, ori chiar intr-un buchet de flori dintre cele mai de seama din floraria ta online. Ori, te poti gandi la o suma de bani, ca mai apoi sa dai variante castigatorului. Aceasta metoda, de a da la alegere produse din aceeasi categorie de pret s-a dovenit a fi cea mai eficienta, intrucat eventualul norocos isi poate alege premiul in functie de necesitatile acestuia.

   O a treia metoda, privind alegerea premiului, consta in punerea la dispozitie a unui voucher de o anumita valoare, pentru a da libertate totala oricui castiga de a-si alege un aranjament floral dupa chipul si asemanarea dorintelor si necesitatilor acestuia. Astfel, cu ocazia asta nu vei limita castigatorul in a comanda de suma fixa, comanda putand sa depaseasca voucher-ul, astfel ca se poate crea o situatie de genul win-win-win.

     Acum, ca am stabilit si cam care ar trebui sa fie premiul concursului, poti sa treci direct la organizarea lui. Pentru asta, trebuie sa ne gandim cm care sunt target-urile noastre, atunci cand organizam acest concurs, nu? Vrem ca vanzarile din florarie sa creasca, nu-i asa? Si cum le facem sa creasca? Sporind vizibilitatea pe care floraria noastra o are in mediul online. Asadar, acestea fiind spuse, vom organiza concursul pe Facebook, pentru ca aceasta este reteaua cea mai populara in ziua de astazi. Vom posta concursul direct pe pagina noatra de Facebook, insirand un set de reguli pe care cei care participa la concurs trebuie sa le respecte. Aceste reguli pot sa includa un like si o distribuire a postarii, de asemenea, un like la pagina noastra, cat si etichetarea catorva prieteni ai participantului, pentru un plus de vizibilitate. De ce ultima regula? Pentru ca vazandu-se etichetati, respectivii prieteni pot decide sa participe si ei la acel concurs, creandu-se, astfel, un lant de distribuiri prielnic noua.

    Dupa expirarea termenului limita, castigatorul se poate extrage printr-un serviciu de genul random.org, ca sa nu existe discutii privind jurizarea defectuoasa.

      Un alt tip de concurs este cel pentru bloggeri, carora le poti cere sa scrie o postare despre un anumit produs, ori despre floraria ta, la modul general, ca mai apoi sa ii rogi sa introduca in articol anumite link-uri pe cuvinte cheie stabilite de tine. Acest tip de concurs nu se va mai preta metodei random.org, insa, pentru ca un blogger este, prin definitie, un scriitor si un artist, asadar, daca iti doresti articole de calitate, care sa linkeze catre afacerea ta, propulsand-o, astfel, pe Google, ai nevoie sa ii motivezi cumva pe bloggeri, folosind ca metoda de stabilirea castigatorului jurizarea. Fireste, nici aceasta nu va multumi mereu pe toate lumea, insa, daca este sa fim sinceri, niciuna dintre metode nu ma reusi vreodata asta, asa ca trebuie sa faci un compromis, in functie de tipul de concurs pe care il doresti si target-ul pe care il vrei indeplinit.

       Un al treilea tip de concurs ii vizeaza pe cei care deja au cumparat de la tine, ori pe cei ce isi doresc sa cumpere, impulsionandu-i, astfel, sa o faca. Pentru ca acest concurs sa prinda contur, poti pune o clauza direct pe site-ul florariei tale, care sa ii indemne pe cumparatori sa achizitioneze flori sau aranjamente florale de o anumita suma, pentru ca mai apoi, acestia sa intre intr-o tombola cu premii.  De asemenea, premiile pot consta in produse, ori in vouchere cu care castigatorii isi pot achizitiona produse de pe site-ul tau. Poti sa te gandesti la acest tip de concurs ca la o metoda de fidelizare pentru clientii tai, indemnandu-i sa se reintoarca pe site-ul florariei tale, intrucat aici vor fi rasplatiti pentru fidelitatea lor.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*