Copilul tău nu obține rezultatele dorite la școală? Se apropie examenele și s-au acumulat multe lacune? Indiferent că vorbim despre lipsa unui tact pedagogic, experiență sau pur și simplu dezinteres din partea profesorului de la curs, nu puține sunt cazurile în care copilul rămâne în urmă cu materia. Astfel, el va fi împins către meditații. Dar care meditații ar fi mai utile pentru el? Cele individuale, sau cele de grup? Ce diferențe există între aceste două categorii?
În cadrul meditațiilor individuale, atenția este concentrată 100% pe un singur elev. Va putea clarifica mult mai multe lucruri, într-un timp cât mai scurt. Singurul inconvenient este prețul mai ridicat. Atunci când se lucrează în grup, elevul nu beneficiază de atenția totală a profesorului, de aceea și timpul aferent explicațiilor este redus, la fel și prețul per ședință.
Însă, un avantaj al meditațiilor de grup este competivitatea. Și ne referim aici la lecțiile predate elevilor cu aceeași programă școlară, respectiv cei care parcurg aceeași materie. Pot chiar exista discuții benefice de grup, referitoare la un anumit topic lansat de profesor sau de unul dintre cursanți, iar acele explicații putând fi utile fiecăruia dintre ei. Dacă însă elevii sunt în ani școlari diferiți sau doar pe profile diferite, (arii curriculare diferite), s-ar crea un baraj de comunicare și interacțiunea dintre ei nu ar mai aduce beneficii.
E bine totuși ca în cazul meditațiilor de grup, elevii să fie și de același nivel, nu doar din punct de vedere al anului școlar. Un profesor care va fi nevoit să explice noțiunile de bază unui cursant, va pierde interesul altuia care e la un nivel mai avansat, de aprofundare și astfel dinamica lecției se va schimba. Timpul și resursele alocate pentru explicații în primul caz ar trebui să fie considerabil mai mari, lucru care, desigur, ar fi în defavoarea celuilalt elev.
În timp ce meditațiile individuale pot fi ținute atât online, cât și la domiciliul elevului sau al meditatorului, în cazul celor de grup, lecțiile pot avea loc doar la domiciliul meditatorului. Ar fi imposibil să se organizeze un grup de 3-4 elevi în același timp, în locații diferite.
Un alt minus pentru ședințele cu mai mulți elevi este organizarea lecțiilor. Aceasta este mai dificil de realizat dacă elevii nu se cunosc între ei, sau nu pot ajunge la un consens în legătură cu un program comun de studiu. Unii pot învăța dimineața, alții dimpotrivă, au programul la școală după-amiaza.
De asemenea, tema este verificată mult mai eficient ca timp, atunci când meditațiile se realizează în regim 1 la 1. Imaginați-vă cum ar fi să fie patru elevi la o lectie de limba engleza , gen diferențe între modul trecut simplu și mai mult ca perfect și fiecare dintre ei să aibă o temă mai amplă de rezolvat. Practic, toată ședința ar consta în verificarea temei tuturor, și atunci înaintea în materie s-ar realiza mult mai greu.
Lasă un răspuns