Toate aspectele care fac referire la siguranta si sanatatea angajatilor, mai exact toate regulile si normele care includ toate aspectele care apar in diverse situatii, poarta numele de protectia muncii. Pentru ca este esentiala pentru o cat mai buna desfasurare a lucrurilor, pentru mentinerea ordinii interioare si pentru o protectie sporita, protectia muncii este esentiala.
Astfel, fara a avea importanta care este domeniul de activitate, atat angajatul, cat si angajatorul trebuie sa respecte toate regulile de sanatate si securitatea muncii, cu scopul de a fi asigurate conditii optime pentru desfasurarea activitatilor zilnice si apararea sanatatii angajatilor.
Incepand cu aderarea la Uniunea Europeana,normele de securitatea si sanatatea muncii sunt obligatorii, iar acest lucru este reglementat de anumite acte legislative care au scopul de a evita accidentele de munca, vatamarile corporale si imbolnavirile profesionale.
Sanatatea si securitatea in munca prezinta o serie de avantaje in cadrul unui sistem de management, si anume: imbunatatirea imaginii pe piata a societatii si a relatiilor cu partenerii de afaceri, dar si cu autoritatile in domeniu.
Protectia muncii aduce o serie de avantaje in cadrul unei societati, si anume:
- Ofera posibilitatea unui control mai amanuntit asupra factorilor de risc de accidentare si imbolnavire profesionala
- Sunt imbunatatite conditiile de munca si relatiile dintre angajati
- Este creat un sistem de munca unde exista un risc scazut de accidentare si imbolnavire profesionala
- Este imbunatatita comunicare intre angajatati
- Sunt imbunatatite activitatile intreprinse de angajati, acestia fiind mai implicati in ceea ce sustin
Este un lucru clar acela ca atunci cand este asigurata sanatatea si securitatea muncii, rezultatul este o eficientizare a activitatilor din cadrul societatii si o reducere a costurilor.
Securitatea muncii inseamna de fapt obtinerea unui loc de munca sigur pentru angajati, datorita implementarii unor masuri adecvate si chiar daca demersul pentru a asigura acest lucru este un efort financiar pentru angajator, acest lucru este de fapt o investitie pe termen lung.
De fapt, securitatea si sanatatea muncii presupune intocmirea unui audit care poate oferi cele mai bune solutii de management al riscului si implica informarea, consultanta si instruirea angajatilor, atat colectiv cat si individual.
Este obligatoriu deci ca fiecare societate sa aiba un department care se ocupa cu prevenirea si protectia sanatatii si securitatii in munca.
Printre cele mai importante obligatii ale unui angajator in ceea ce priveste securitatea muncii, trebuie mentionate:
- Identificarea pericolelor si evaluarea tuturor riscurilor
- Elaborarea, indeplinirea si monitorizarea acelor metode de prevenire si protectie
- In functie de fiecare activitate in parte trebuie elaborate instructiuni proprii pentru a fi aplicate
- Propune angajatilor diverse atributii si raspunderi, privind securitatea si sanatatea in munca
- Verifica daca toate masurile aplicate in planul de prevenire si protective au fost indeplinite.
Lasă un răspuns