Fotbaliștii și cluburile sportive vor fi, fără îndoială, afectate, din punct de vedere financiar de ultima decizie luată de Guvernul Iberic, care a interzis publicitatea pentru pariurile sportive sau jocurile de noroc pe echipamentele echipelor.
Aceasta masură a fost propusă de către Ministerul Afacerilor Consumatorilor în urma solicitărilor făcute de mai multe insitituții publice. Ministerul Afacerilor Consumatorilor a susținut acest demers cu scopul ca generațiile tinere să nu mai piardă atât de mult timp cu jocurile de noroc.
Conform Mundo Deportivo, în jur de 7 echipe din La Liga aveau ca sponsor pe tricou o casă de pariuri și anume Valencia, Leganes, Alaves, Sevilla, Mallorca, Levantes și Osasuna. După ce legea a intrat în vigoare, echipele au avut la dispoziție o perioadă de trei luni pentru renegocierea contractelor cu sponsorii și pentru a le înlătura numele de pe tricourile de joc.
Dacă ești un mare fan al fotbalului iberic și vrei să știi ce case de pariuri Spania tratează cel mai bine sportul rege, dar care sunt prezente și în România, vezi topul.
Spania a devenit astfel a doua țară din Europa care ia o asemenea măsură, după Italia care a interzis încă din 2019 reclamele din Serie A legate de jocurile de noroc. La acea vreme, numai puțin de jumătate din echipele fotbalului italian aveau un contract cu o casă de pariuri cunoscută.
Cu alte cuvinte, înainte de sfârșitul lunii octombrie 2020, toate echipele din La Liga dar și echipele de fotbal spaniole din divizia a doua și a treia au primit o notificare în care au fost înștiințate că urmează o perioadă de tranziție, care se va întinde pe un sezon, cu scopul de a se elimina toate asocierile cu companiile din sectorul pariurilor și jocurilor de noroc.
Acest decret nu permite expirarea actualelor oferte și până în mai 2021, absolut orice legătură cu operatorii de jocuri de noroc trebuiesc întrerupte, până și brandingul de pe echipamentele sportive și drepturile de asociere.
În ultimii 10 ani pariurile sportive au câștigat în popularitate pe teritoriul Europei în special datorită faptului că pariurile pot fi plasate cu ușurință online și de pe dispozitivele inteligente. Spre exemplu, în al doilea trimestru al anului 2017 doar în cazul fotbalului spaniol s-a înregistrat o cifră de afaceri imensă, de aproximativ 1,4 milioane de euro, de pe urma pariurilor ce au fost făcute de pe dispozitive inteligente.
Prin sponsorizare sunt generate în fiecare an numai puțin de 600 de milioane de euro. Aproximativ 40% din reclamele văzute în cadrul unui meci de fotbal se află în strânsă legătură cu casele de pariuri. Cu alte cuvinte, spectatorii sunt expuși la la reclame înainte de un meci, în pauză dar și după un meci, precum și pe tot parcursul unui meci, pe pancartele de pe teren și pe tricourile jucătorilor.
Și Marea Britanie analizează interzicerea sponsorizarea jocurilor de noroc în fotbal și intenționează ca, în viitorul apropiat, să elimine publicitatea la casele de pariuri pe tricourile echipelor până în anul 2023, inclusiv toate logo-urile vizibile de pe tricouri, de pe echipamentele de fotbal și de pe teren. Însă, Marea Britanie va permite expirarea contractelor deja întocmite și încurajează cluburile să caute sponsori alternative.
Lasă un răspuns