Esti un motociclist desavarsit sau te gandesti sa intri in randurile motociclistilor iar ideea de a avea motocileta proprie te incanta? Ai de unde alege! Pe piata, gasesti o gama foarte variata de motociclete de toate felurile si pentru toate gusturile, care imping mereu limitele, fiind lansate modele de exceptie de la an la an.
Insa, datorita exploziei de modele de motociclete, care mai de care mai puternice si performante, motociclistii intampina deseori unele probleme, deoarece mersul pe motocicleta nu este atat de simplu precum pare. Este un sport care se invata in timp, cu multa rabdare si responsabilitate, de aceea sunt reguli care trebuie respectate si greseli pe care trebuie sa le eviti.
Cu toate acestea, pe cat de complicat, pe atat este de iubit si apreciat acest sport, fiind foarte popular datorita senzatiilor unice pe care le ofera. Astfel, daca esti pasionat de motociclete si consideri ca e timpul sa faci pentru prima data o achizitie de acest fel sau sa o schimbi pe cea veche cu una noua, ai la dispozitie o gama larga de motociclete Derbi si motociclete Kawasaki, care ofera optiuni atat pentru motociclistii incepatori cat si pentru cei cu mai multa experienta.
In cele ce urmeaza, vom face o scurta prezentare a acestor 2 branduri, pentru a te ajuta sa decizi care este motocicleta potrivita pentru tine. De asemenea, vom prezenta si unele sfaturi esentiale provenite de la motociclistii experimentati, de care trebuie sa tineti cont pentru a va perfectiona abilitatile de manevrare.
Motocicletele Derbi
Incepand totul de la un mic atelier de biciclete, infiintat in satul Mollet de langa Barcelona, de catre Simeo Rabassa i Sigla, in anul 1922 si care a functionat avand ca ocupatie de baza repararea si inchirierea de biciclete, s-a ajuns la formarea unei companii in anul 1944, urmand ca in anul 1946 sa se inceapa activitatea pe o versiune noua, motorizata.
Primul model, desi era mai mult un moped decat o motocicleta, s-a dovedit a fi o creatie foarte reusita, fapt ce a determinat schimbarea directiei companiei.
Compania a prezentat primul model de motocicleta reala in anul 1950, chiar inainte de a-si schimba numele in Nacional Motor SA.
Concurand cu succes la numeroase curse, competitii si castigand diverse campionate mondiale in mod consecutiv, brandul si-a pastrat popularitatea de-a lungul timpului si a intampinat cu succes provocarile aparute pe parcurs.
Compania a ramas independenta pana in anul 2001, din cauza decesului producatorului Simeo Rabassa i Sigla, in anul 1988. In cele din urma, a fost cumparata de grupul Piaggio, care a dus productia la un alt nivel, motocicletele facand parte in prezent din categoria celor mai raspandite vechicule de recreatie si transport din intreaga lume.
Motocicletele Kawasaki
Fabricate de divizia Motorcycle & Engine din Kawasaki Heavy Industries, la fabricile din Michigan, Japonia, India, Filipine, Thailanda, Bangladesh si Indonezia, motocicletele Kawasaki se remarca prin rezistenta, exclusivitate si viteza, ceea ce are ca si rezultat aprecierea acestui brand de catre motociclistii din intreaga lume, in special de cei care isi doresc ca adrenalina sa ajunga la nivel maxim.
Pe langa motociclete, Kawasaki dezvolta o gama larga de produse, precum: ATV-uri, Skijet si masini.
Dezvoltarea companiei a atins cote colosale, oferind motociclete pentru toate preferintele, produse la standarde inalte si menite sa ofere atat siguranta si confort cat si experiente de neuitat.
Cum sa pilotezi in mod corect o motocicleta?
Este cunoscut faptul ca, in orice domeniu, procesul de invatare este continuu, iar pilotajul unei motociclete nu face exceptie. Pentru a putea manevra o motocicleta in mod corect, astfel incat sa ai parte de o experienta relaxanta si sa fii in siguranta, trebuie sa iti analizezi modul in care obisnuiesti si ai tendita sa conduci o motocicleta, sa porneti de la lucrurile de baza si sa ajungi in cele din urma la unele abilitati avansate.
Controlul ambrejalui este foarte important atat pentru confortul tau cat si pentru functionarea in conditii optime a motocicletei tale. Este necesar sa iti dai seama si sa inveti unde este zona moarta si cat anume te poti juca la maneta de ambreiaj iar pentru plecarea de pe loc, ambreiajul trebuie accesat intr-un mod bland si lasat gradual.
In cele mai multe cazuri, principala cauza a accidentelor este franarea gresita. O frana pusa in mod brusc, va avea ca si posibila consecinta o cazatura. De aceea, este recomandat sa se respecte trio-ul frana spate, frana fata si frana de motor.
Motociclistii trebuie sa tina cont si de faptul ca motocicletele sunt considerate ca fiind cele mai vulnerabile vehicule in circulatie. Pentru a evita unele posibile pericole, atentia la drum trebuie sa fie crescuta si sa fie luate in calcul toate riscurile care se pot ivi – gropi, animale, copii, masini care ies din curti, etc. Vigilenta este masura de baza. Trebuie sa iti faci mereu un plan de salvare, sa anticipezi si sa analiezi foarte bine orice situatie.
Lasă un răspuns