5 greseli frecvente de web design pentru mobile

Cautarile pe mobile continua sa fie in crestere, ceea ce inseamna ca este vital pentru o afacere sa se adapteze la aceste cerinte de utilizare pe dispozitivele mobile.

Cu toate astea, asa cum se intampla cu multe lucruri in online, exista mi multe greseli frecvente care se pot face atunci cand vorbim de web design pentru mobile. Aceste greseli au un impact negativ asupra experientei utilizatorului si asupra SEO.

Conform PMV Media, agentie de creare site web pret competitiv, daca vreti sa va asigurati ca site-ul dumneavoastra este perfect adaptat pentru dispozitivele mobile evitati aceste greseli frecvente.

– Incarcare greoaie a paginii

Acest lucru este deosebit de enervant pentru un utilizator si in cele din urma se va reflecta in performanta site-ului. Fie ca vorbim de desktop, tableta sau smartphone, site-ul trebuie sa se incarce rapid. Aveti la dispozitie doar cateva secunde pentru a atrage atentia utilizatorilor, iar o pagina care se incarca incet are un efect negativ asupra experientei utilizatorului si asupra SEO.

– Prea mult text pe pagina

Sigur, continutul este minunat, dar, cand vorbim de afisarea pe mobile, continutul trebuie pastrat cat mai concis. Prea mult text face ca pagina sa para supra- aglomerata si greu de parcurs. Blocurile mari de continut vor frustra utilizatorul, asa ca este mai bine sa va asigurati ca formatati textul intr-un mod cat mai aerisit. Pentru aceasta, folositi titluri si subtitluri, liste cu bullets, sublinieri.

Versiunea mobila a site-ului ar trebui sa fie intotdeauna curata si simpla, iar acest lucru este posibil doar atunci cand continutul este ordonat si bine formatat, frumos incadrat in pagina si usor de parcurs.

– Continut lipsa

Daca folositi imagini, bannere sau videoclipuri pe site, asigurati-va ca acestea se incarca si se pot accesa usor. Ele imbogatesc experienta utilizatorului, dar atunci cand nu functioneaza, fac mai mult rau. Nimeni nu vrea sa vada un videoclip care se intepeneste sau o imagine care lipseste dintr-un continut. Un exemplu bun este Flash care nu functioneaza pe dispozitivele Apple, ceea ce creaza o experienta neplacuta pentru utilizator.

– URL-uri mobile separate

Daca ne referim la site-urile pentru mobile, exista multe variante ale adreselor URL mobile – de exemplu: m.magazin.com sau magazin.mobi. Cu toate acestea, in realitate, astfel de adresa URL separate pentru mobile pot face mai mult rau decat bine. Problema aici este de redirectare, pentru ca redirectarea cauzeaza timpi morti pentru incarcarea site-ului. In consecinta, si SEO va avea de suferit.

– Exista doar cateva pagini mobile-friendly

Multe site-uri pentru mobile ajung sa expuna doar un fragment din site-ul care se afiseaza pe desktop. Din nou, aceasta este o greseala. Un site web mobile optimizeaza de obicei doar paginile principale ale site-ului. Daca vorbim de site-uri de prezentare, se poate intampla ca doar pagina homepage si cea de contact sa fie optimizate. Sigur, acest lucru este mai bun decat nimic, dar cel mai bine ar fi ca intreg site-ul sa fie optimizat pentru dispozitivele mobile.

Daca vorbim de creare site web pret avantajos, este de preferat sa lucrati cu o firma care va poate face un site web complet receptiv pentru mobile. Este cea mai buna cale spre succes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *