Este important ca orice antreprenor care deține un mic magazin în centrul unui oraș să folosească câteva trucuri, astfel încât să atragă atenția cât mai multor trecători, să își creeze un stil personal, dar să se și diferențieze de concurență.
Cu toate că din 2019 magazinele fizice au avut doar de suferit din cauza pandemiei generate de SARS-CoV-2, antreprenorii din spatele celor care au reușit să treacă peste valurile de restricții și infectări au fost nevoiți să găsească o modalitate prin care să își poată relua activitatea și vizitatorii să continue să apară.
Există trei caracteristici importante care pot fi puse în aplicare pentru diverse magazine: modul în care produsele sunt așezate, felul în care magazinul este iluminat, dar și mirosul care îi întâmpină pe vizitatori în momentul în care deschid ușa magazinului.
Cum îți poți atrage cât mai mulți vizitatori în magazinul tău?
- Așezarea produselor în magazine
Modul în care sunt așezate produsele pe care le comercializezi contează foarte mult pentru oricine trece pragul micului tău magazin. Indiferent că sunt produse alimentare, obiecte vestimentare, accesorii sau produse de înfrumusețare, este de preferat ca fiecare obiect sa fie așezat în contextul în care poate fi folosit.
Doar așa îi vei face pe cei care vor trece prin magazin să înțeleagă mai ușor cu ce se asortează un anumit tricou, cu ce sos poate mânca o pungă de nachos sau cu ce fel de culoare se potrivește cu ochii căprui. În plus, așezarea atent gândită, minimalistă și cât mai aerisită va influența oamenii să stea mai mult prin magazin, să analizeze produsele și conceptul gândit.
- Lumina folosită pentru ambianță
Lumina este al doilea punct important de pe lista de trucuri, indiferent de dimensiunile magazinului. Aceasta poate scoate în evidență foarte bine designul locului, precum și produsele puse spre vânzare. În plus, cu un joc de lumini atent realizat, te poți diferenția cu succes de competiție.
De exemplu, cei de la ledel.ro au o mulțime de lămpi industriale potrivite pentru spațiile mari, care vor capta atenția trecătorilor chiar și pe timpul nopții. Pentru un sistem de iluminat eficient, vezi aici modelele de lampi cu led industriale, care vor transforma micul magazin, într-unul chic și luminos.
- Importanța mirosului plăcut într-un magazin
Dacă nu știai, mirosul chiar influențează experiența de cumpărare a vizitatorilor tăi. Dacă în interiorul magazinului este un miros plăcut, nu foarte dulceag și nici prea greu, cei care vor intra în magazin se vor simți mult mai joviali și vor dori să petreacă mai mult timp printe produse.
De regulă, mirosurile sunt asociate cu anumite amintiri sau memorii ale persoanelor. În funcție de publicul tău țintă și de caracteristicile demografice, precum este caracteristica genului, te poți ghida cât de cât în alegerea mirosurilor potrivite pentru micul tău magazin. Dacă preponderent intră doar femei, poți merge pe mirosuri florale, iar dacă sunt bărbați poți alege câteva arome mai dure, cum este moscul sau aromele lemnoase.
În concluzie, atunci când ești antreprenor și ai un magazin, nu este de ajuns doar să deschizi ușile și să ai produsele pe rafturi. Pentru a avea succes, este necesar să pui accent și pe câteva detalii care, odată implementate, te vor ajuta să îți creezi propriul stil, să te diferențiezi de concurență și, nu în ultimul rând, să ai succes pe piață.
Sursă foto: Unsplash.com
Lasă un răspuns