3 greseli pe care TREBUIE sa le eviti daca activezi in domeniul HoReCa

De-a lungul ultimului an, a devenit din ce in ce mai evident ca a tine in viata o afacere, mai ales una din domeniul ospitalitatii, nu este o sarcina deloc usoara. Contextul pandemic a fortat multi jucatori de piata sa puna punct afacerilor in care au investit economiile de o viata si, mai important, energia si tot timpul pretios pe care ar fi putut sa il petreaca alaturi de cei dragi.

Daca si tu activezi in acest domeniul atat de incercat de greutatile ultimului an sau iti doresti sa incepi o asemenea afacere, este necesar sa ai in vedere cateva aspecte esentiale.

Iata care sunt cele mai comune 3 erori care se dovedesc a fi fatale pentru businessuri din lumea restaurantelor si hotelurilor:

1.     Fidelitatea clientilor nu este suficient pretuita

Nimic nu poate fi mai inselator decat sa crezi ca odata ce ti-ai cucerit clientela cu mancare buna si servicii de calitate, nu mai trebuie sa depui eforturi pentru a pastra clientii multumiti. Asa cum poate tu ai venit pe piata cu un suflu nou si preparate inedite, oricand locul tau poate fi luat de un competitor cu spirit tanar si cu ceva mai mult entuziasm. Pentru a te asigura ca nu cazi in capcana de a te complace intr-o pozitie comoda, gandeste un plan pentru a-ti tine clientii aproape. Ofera-le cu fiecare ocazie motive de a se reintoarce la tine.

O metoda de foarte mare succes pentru a atinge acest rezultat, este sa mentii o comunicare stransa cu cei care iti aleg serviciile, cel putin in aparenta. Daca doresti sa comunici eficient noile tale oferte si sa lansezi programe de fidelizare a clientilor, poti recurge la pluginuri pentru SMS marketing, o solutie care iti permite sa transmiti mesaje unui numar mare de oameni si sa pastrezi comunicarea cu ei intr-un mediu familiar acestora. Echipa de la SMSO.ro iti sta la dispozitie pentru a te ajuta sa il faci pe client sa se simta important pentru proiectul tau.

2.     Serviciile de livrare sunt neglijate

A devenit mai evident decat niciodata ca livrarea la domiciliu a mancarurilor, ba chiar si a bauturilor, este foarte apreciata si din ce in ce mai cautata de publicul larg. Nu te baza in totalitate pe serviciile excelente oferite in interiorul localului, caci evenimente neasteptate iti pot influenta in foarte mare masura profitul si chiar sansa de a supravietui pe piata.

O idee deloc de neglijat este de a investi in propriul serviciu de curierat. Dezavantajul colaborarii cu o mare companie de livrari consta in comisioanele uriase pe care acestea le percep. Castiga-ti independenta si ofera-le clientilor tai o gama cat mai larga de servicii si nu vei regreta investitia.

3.     Atitudinea superiorilor fata de angajati lasa de dorit

Trebuie sa fii convins ca modul in care te comporti cu angajatii tai va fi oglindit de acestia in interactiunile cu clientii. Creeaza un mediu cat mai placut si echitabil de munca, in care oamenii care fac parte din personal sunt tratati ca niste parteneri in afacere, nu ca simpli subordonati. Vei fi surprins de cat de receptivi sunt oamenii la astfel de semnale.

Nu uita ca succesul nu se masoara numai in profit, ci si in felul in care poti ajuta comunitatea din care faci parte. Karma nu este un principiu eminamente ezoteric, ci poate fi intalnita in multe situatii cotidiene.

Asadar, aminteste-ti in fiecare zi ca mereu este loc de mai bine si ca investitia in afacerea ta nu trebuie facuta doar in bani, ci si in zambete, bunatate si intelegere. Sursa foto: Pexels.com

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *