SEO sau Adwords?

Cum stii care varianta de promovare online este cea mai potrivita pentru afacerea ta? Ei bine, totul pleaca de la intelegerea faptului ca promovarea pe Internet este un proces complex, care include strategii diverse. Pentru rezultate maxime este chiar indicat sa imbini cat mai multe metode de promovare site – SEO, Adwords, Facebook Ads, remarketing etc. – nu sa te limitezi doar la una dintre ele.

Totusi, in acest articol ne vom referi doar la Adwords si SEO, cele mai reprezentative procedee de promovare pe Internet.

Atat Adwords cat si SEO sunt tehnici complementare de marketing, care pot oferi rezultate exceptionale, mai ales daca sunt folosite impreuna: cresc vizibilitatea site-ului in motoarele de cautare, genereaza mai mult trafic pe site si, evident, cresc simtitor vanzarile si profitul pentru site-ul caruia i se face promovarea. Adwords este potrivit pentru obtinerea de rezultate rapide, site-ul promovat fiind afisat pe prima pagina a cautarilor imediat ce se da startul campaniei Adwords, in timp ce optimizarea SEO intoarece rezultate durabile, insa dupa o perioada mai indelungata.

Adwords se refera la anunturile platite care apar in sectiunea de link-uri sponsorizate si are la baza un sistem de licitatii care determina pozitia acestor anunturi. Atunci cand un utilizator da click pe anuntul respectiv, site-ul este taxat. Astfel, cu toate ca apare in pagina de rezultate, site-ul plateste doar atunci cand vizitatorul intra pe el prin intermediul anuntului platit.

Pe de alta parte, optimizarea pentru motoarele de cautare sau, pe scurt, SEO este un proces de perfectionare, in mod organic, a vizibilitatii unui site in rezultate motoarelor de cautare. Acest tip de promovare online cuprinde atat seturi de actiuni desfasurate on-page, adica pe site-ul a carui vizibilitate marita se urmareste, cat si strategii off-site, care au ca scop obtinerea de link-uri catre site-ul in discutie.

Deci, ce canal de promovare site alegi pentru afacerea ta? Ideal ar fi sa le abordezi pe amandoua, dar decizia finala ar trebui sa vina in urma unei analiza atente a scenariului de business pentru a afla care ti se potriveste cel mai bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *