servicii seo

De ce cautarile semantice ar trebui sa fie prioritatea firmelor de servicii SEO in 2021?

Cautarile semantice fac referire la abilitatea motoarelor de cautare, precum Google, sa ia in considerare si intelesurile contextuale, precum si intentiile unui utilizator cu privire la o anumita cautare. In trecut, motoarele de cautare puteau analiza numai intelesul direct al unei fraze sau al unui cuvant, afisand astfel doar rezultatele acelei cautari. Astazi, algoritmii de cautare au devenit mult mai sofisticati, reusind sa incorporeze cu succes si cautarile semantice la afisarea rezultatelor.

Prin urmare, multe agentii care ofera servicii SEO trebuie sa ia in calcul si chiar sa acorde prioritate cautarilor semantice, pentru ca website-ul pe care il administreaza sa beneficieze de un numar cat mai ridicat de afisari. Cei doi factori care guverneaza cautarile semantice sunt precum urmeaza:

1. Intentia de cautare a unui utilizator – Intentia de cautare este motivul pentru care o persoana utilizeaza Google sau alte motoare de cautare pentru a ajunge la un rezultat. Aceasta intentie poate fi de a invata un lucru nou, de a gasi anumite informatii sau de a achizitiona un produs. Masurand aceasta “intentionalitate”, firmele care ofera servicii SEO, asa cum este si www.iagency.ro, pot optimiza o pagina sau un website cu scopul de a oferi rezultate mai relevante.

2. Sensul semantic al unei cautari – Semantica este studiul intelesului si relatiilor dintre cuvinte. La o anumita cautare, algoritmii care tin de semantica costruiesc relatii complexe intre cautarea data, frazele, dar si cuvintele aflate in relatie cu acestea, si continutul unui website. Astfel, un motor de cautare poate afisa rezultate care sunt mai apropiate de contextul cautarii realizate.

Care este importanta cautarilor semantice?

Pentru a intelege beneficiile noilor algoritmi, trebuie sa ne intoarcem un pic in trecut si sa analizam vechiul mod in care se faceau cautarile. Asadar, cand au aparut primele motoare de cautare, factorii de ranking utilizati erau doar cuvintele cheie. Acest lucru insemna ca orice pagina care folosea aceste cuvinte cheie de cat mai multe ori avea asigurata un loc in topul cautarilor.

Desigur, acest sistem nu aducea avantaje nici utilizatorilor, nici motoarelor de cautare. Fiind usor de manipulat, sistemul a rezultat in zeci de pagini cu continut de proasta calitate, care era editat doar pentru a fi pe placul algoritmilor, nu si al utilizatorului.

Spre exemplu, pentru o fraza precum “servicii SEO”, un administrator al unei pagini trebuia doar sa repete la nesfarsit acest cuvant. Strategia era numita “keyword stuffing”, adica “umplutura”de cuvinte cheie, ce conducea la rezultate de slaba calitate.

Mai mult, vechiul sistem prezenta dificultati in afisarea informatiilor relevante pentru utilizatori, deoarece algoritmii nu puteau descifra contextul si intelesul unei cautari, fiind capabile doar de analiza mot a mot a cuvintelor cheie.

Ce beneficii aduc cautarile semantice pe piata de servicii SEO?

Pe scurt, cautarile semantice aduc beneficii atat utilizatorilor, cat si motoarelor de cautare, deoarece rezolva doua probleme majore:

  • Ingreuneaza tacticile de manipulare a rezultatelor de tip Black Hat SEO si evita astfel spamul si continutul de proasta calitate.
  • Fac ca tot procesul de cautare sa fie mult mai intuitiv, ajutand utilizatorii sa ajunga mai rapid la rezultatele cautate.

In 2021, cautarile semantice se bazeaza pe crearea de topicuri, adica subiecte de larg interes care inglobeaza si cuvintele cheie. Motoarele de cautare fac tot posibilul pentru a returna cele mai relevante raspunsuri la intrebari, astfel ca o firma care ofera servicii SEO trebuie sa elaboreze continut informativ si de cea mai buna calitate. Drept urmare, cautarile semantice aduc avantaje nenumarate utilizatorilor, carora le ofera continut folositor si raspunsuri relevante la intrebarile formulate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *